torsdag 10 juli 2008

Vad Är Problemet?

Ikväll var jag ute igen, jag hade inga pengar så det var mest att sitta o umgås med folk.
Ännu en gång går man hem, ensam, lite sorgsen, ingen vill ha en.
Jag längtar så efter kärlek, efter att ha någon, någon som tycker att just jag är bra. Någon som tycker att just jag är kul att spendera lite tid med.
Jag gör mitt bästa!! Jag har på mig kläder jag trivs i som ändå ser fina ut (tycker jag iaf...), jag sminkar mig nogrant för att se fin ut, jag är mig själv dvs trevlig mot alla jag pratar med, ändå verkar det vara mitt öde att sitta och titta på hur par bildas och hur människor stöter på varandra, aldrig är det någon som vill ha mig.
Varenda kväll går jag hem på tomma, ödsliga gator och tänker på vad jag har gjort för fel, är jag inte snygg nog? Är jag i vägen för folk? Varför älskar ingen mig?
Ingen, ingen vill ha mig. Lika bra att lägga sig under en sten och dö.
What's the point?
Jag ska stänga in mig, försvinna, inte finnas mer.
Det är lika bra.

4 kommentarer:

Rasmus sa...

Driver du med dina läsare? Du omges ju av män som inte vill annat än ha dig. Att du sen förmodligen inte vill ha dom är en annan sak (och fullt förståelig), men inte skäl nog att lägga sig under en sten och dö.

Erica sa...

öööö, jag var lite deppig. Det får man vara! Men jag håller med, jag tog i lite väl hårt kanske.
Idag känns det bättre!

Rasmus sa...

Som vanligt visar jag min dryga sida :)

Unknown sa...

Det där känner jag jätte ofta det suger och ja, vad skall man göra liksom. det är bara att forsätta leva även om man ibland känner att man är ful/äcklig och den där jäkla ångesten står en upp i halsen.
man får bara inse att man är svart och alla andra också är precis lika jäkla svarta och misserabla som en själv, alla människor är ensamna så enkelt är det.
Och det är faktiskt okej att skrika, bara skrika för att få ur sig skiten som fastnar som om den vore lim

du kommer hitta någon du också igen en vacker dag det vet du, du skall bara lära dig ha litet tålamod.

jag vet att det är ett gammalt inlägg men äh, jag kände bara för att svara.

/Christian, dvs ville´s pappa.