tisdag 1 juli 2008

Läget Nu

Nu har jag lugnat ner mig lite.
Fortfarande pissed off och enormt stabbad, men inte kokande arg längre.
Det känns så jävla jobbigt i magen bara. En sån hemsk svidande smärta i magen av alla möjliga olika känslor. Men jag ljög när jag skrev att jag kastat ut skummbadsslottet ut igenom fönstret, fast jag ville, tro mig. Skrev mest så för att såra och på något sätt få honom att må lika dåligt som jag. Fy fan, fy fan fy fan vad jobbigt det var.
Förlåt till alla som kanske tycker detta är boring att läsa om, men min blogg, mina inlägg.
Tre saker som brinner kvar i minnet: blicken jag fick när jag kom tillbaks och skulle åka med i taxin, den totala utanförskänslan och utfrysningen på puben och synen av att dom hade flyttat närmare varandra och satt och "pratade" tätt ihop, när jag stack in huvudet efter att ha varit borta.
Vänta, jag ska bara gå och spy.
Plus det att Mg ser att jag kommer tillbaka, blir ledsen och drar men bryr sig inte ens om att följa efter och se hur det är med mig. Hon var viktigare än mig. Det var mer intressant att sitta kvar och umgås med henne än våran relation, våran vänskap, mina känslor.
Det är ju så uppenbart, så skrikande uppenbart att jag betyder squat längre, det spelar ingen roll om jag får presenter eller whatever, det är i sådana här lägen man fattar vad man är värd.
Jag tänker INTE vara "i vägen" för någon, jag tänker inte vara en sån brud som hänger kvar och inte fattar vinken, tänker inte vara så patetisk.
Så jag tackar för mig, bugar och drar min väg. Nu slipper du mig Magnus, hoppas du mår bra av det. Fritt fram att ragga upp vem som helst, men jag säger bara såhär, Rockbaren är min turf, du är tydligen inte finkänslig nog att inte ragga framför mig så välj någon annanstans.
Min bok hämtar jag nån dag när jag tror att jag klarar av synen av dig. Nu mår jag bara illa.
Och nu har jag skrivit färdigt om det.

Jag känner för att göra något radikalt, ändra på mitt liv, blondera mig eller hoppa bungyjump eller bli på smällen (no, don't worry) eller göra en extreme makeover i ansiktet och skrämma folk jag känner (farmor typ, haha) eller nåt.
Eller flagga ner ett ufo och dra härifrån.
Adjöss, och tack för ölen.

Inga kommentarer: