söndag 6 juli 2008

Kvällspromenad

Jag var ute på en kvällspromenad nyss, för att skingra tankarna och andas lite luft.
Jag satt på en bänk och skrev en ganska kass dikt, det är inte meningen att den ska vara bra, det var ord jag ville få ur mig bara. Och så är det kul att rimma. Inte för att det alltid går så bra.
Iaf, dela med sig.

I was walking through the night with my heart in my hand,
I was the saddest little person in this fucked-up land.

I walked all night, my feet were shiny and raw,
but when I looked back I had walked nowhere at all.

I walked to the places where we used to go,
but my heart was heavy and my blood wouldn't flow.

I passed that old fountain that used to give me a scare,
I would have sat down but I just didn't dare.

I walked past the statue where we once shared a kiss,
these are things surrounding me, that I will always miss.


I smoked cigarettes 'till my face turned blue,
I wish I'd brought the entire pack, I'd smoke the other two.

The rain is falling, again, and my hair is turning wet,
I'm walking for a reason but it's so hard to forget.

I gave up my heart, severed you from my life,
I just never thought, that you would be the knife.

Fantastiskt, eller hur? Jag skulle spöa vilken femåring som helst när det gäller dikter....

Godnatt.

5 kommentarer:

Rasmus sa...

Av nån anledning kan jag inte få melodin från Nickelback - Rockstar ur huvudet när jag läser dikten.

Erica sa...

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOo vilken jävla diss, jag HATAR Nickelback *kaskadspyr*

tack så mycket rasmus, nu mår jag illa :P

Rasmus sa...

Du vet, jag satt i flera timmar för att hitta det mest ondskefulla jag kunde säga ;). Till slut kom jag på den ömma punkten: ALLA hatar ju Nickelback. :P Nä, det var faktiskt lite av en komplimang. :)

Erica sa...

ok ok, jag får väl ta det så då :)

Rockbaren nån gång snart kanske?

Rasmus sa...

Rockbaren är mitt andra hem :). Jag är alltid på att gå dit.