onsdag 23 juli 2008

Fototapet ReThink

Alltså: jag har velat fräsha till min lägenhet ett tag, och det snyggaste jag vet är fototapeter. Jag har redan fått en av morsan och Thomas i födelsedagspresent som jag ska ha i köket, den föreställer två kallaliljor mot en mörkröd bakrund och är väldigt snygg. Nästa måndag ska den upp, mamma hjälper till och mormor hänger med, hon vill putsa fönsterna.
Det största projektet är väggen mitt emot fönsterna i vardagsrummet, den som sängens långkant står emot. Väggen är exakt 405cm x 250cm.
Jag gick in på fotowall.se och hittade direkt denna apsnygga tapet, som är exakt lika stor som väggen och så cool och häftig och "jag" att jag höll på att skita ner mig:

Fatta va ball. MEN, lite dyster kanske. Jag vill ju gärna vara true to myself och tycker jag den är snygg, då dammit tycker jag att den är snygg. MEN, vafankulo, det är kanske dags att grow up en smula. Lite väl extremt kanske.
Jag har även bestämt mig för att venture in i färgernas land, hittills har det ju inte passerat nån annan färg än rött, svart och vitt igenom min dörr men jag börjar faktiskt tröttna lite. Inte på The White Stripes!! Aldrig!!! Men bara dom färgerna kan ju bli lite tröttsamma i längden.
Jag har därför bestämmt mig för denna istället, 'cause I love the colors:

Nej jag är inte religiös. Men jag gillar som sagt färgerna, jag gillar att det är en lugn brud på som ser lite skönt stenad ut, jag gillar att den kommer matcha resten av prylarna som jag planerat in i lägenheten pretty darn good och jag gillar att den ser lite handmålad ut (vilket syns bättre om man klickar här.)

Så det så.

Vad tycker ni?

ps Den är skitstor, precis 405 x 270 cm så jag får slica av en liten bit längst ner, men wtf.

:>

4 kommentarer:

Rasmus sa...

En gigantisk Moder Maria på väggen. Det ger en känsla av Sixtinska kapellet. Jag är inte heller religiös, men jag har alltid haft en svaghet för pompa och ståt, och det där vore ståtligt. Kanske på gränsen till överdånigt, men å andra sidan så är jag ingen inredningsexpert ;)

Rasmus sa...

Och alla andra lurkers får säga sin mening nu också! Jag kan inte ensam kommentera allt.

Anonym sa...

win i min bok. gillar bägge tapeterna som sagt, men måste ge den andra mer mognadpoäng. kunde lätt haft den själv.

nya ordet är btw munkfantasi. om man tänker är det ett sjukt najs ord,

Erica sa...

lol

munkfantasi?

Magnus, alltid lika mogen och mystisk ;)