lördag 16 februari 2008

Party Time

Idag ska Magnus och jag på Henkes 30 års fest på Rotary.
Det ska vara fin klädsel, så jag får rota fram min finaste svarta 50-tals Audrey Hepburn cocktailklänning från längst in i det svarta hålet, jag menar garderoben. Hoppas jag hittar den. Jag tänkte göra en inpackning och sedan lägga håret i spolar, något jag inte gjort på ett bra tag (senaste gången var på min och Magnus ettårsdag, för ett halvår sedan ungefär).
Innan jag gör detta måste jag ta itu med städningen hemma. Jag fixade disken igår, det var det jobbigaste jag gjort på länge. Vis:

Jag: Ahaa, we meet again, evil arch nemesis Lord VoldeDisk!
L.VoldeDisk: I will never surrender, pitiful daughter of Eve!
Jag: You will indeed, for I have a new weapon against you; my Disk Master 2000 super strong anti-evil power sponge!! Marvel at its power!
L. VoldeDisk: Fool! My minions of mould are far too powerf
ul for your puny attempts at domination! You will fail, I will prevail!
Jag: Take THAT! *POW* And that!! *KERSPLAT* Watch as I spray you with Ajax mixed with lemon juice and all-powerful water; I call it Disk-B-Good, my own special disk ass-whooping miracle mixture!
L. VoldeDisk: NOOOO, it burns, it BUUURNNS!!
Jag: Hahahahaaaaaaa! Quit this place now and forever!!
L. VoldeDisk: I’m melting…I’m meeelting!!
Jag: Once again, I have brought peace to this land.
L. VoldeDisk: I shall return, this I swear! Next time, you won’t be so lucky! My powers will have doubled tenfold! Until then human scum, until then I…..eeeee
ekkkkkkkkkk *gasp*
Jag: All is well again.

Ungefär så. Men nu har jag ju badrummet kvar, vardagsrummet och hallen där Esmis som bekant gillar att skita med jämna mellanrum. För övrigt så skulle jag dra på mig mina finaste läderstövlar igår och upptäckte att dom var ganska stela…luktade konstigt…var blöta…japp, han hade kissat på dom. Helvete, någon som vet hur man tvättar en läderstövel? Dom får ju inte bli blöta, läder tål inte det. (Det här borde jag kunna, har ju ändå jobbat med skor i över två år.) Fodret inuti måste rengöras dessutom. Jävla katt. Nöjd är han också.


Iaf, planen idag är:

  • Promenera in till stan och hyra ”Vi ses på Röda Sten” av Viveka Lärn i talboksform så jag har något att lyssna på när jag städar (jag älskar hennes röst)
  • Köpa hårnålar, kattsand (kan lika gärna vara utan, hallgolvet och mina värdesaker är ju att föredra tydligen men jag tänker inte ge upp!), tandkräm och något att äta. (Tack för pengarna igår pappa!)
  • Städa vardagsrummet, hallen och badrummet
  • Vika in tvätt, bädda rent (inte röka i sägen mer, det är livsfarigt och lakanen luktar urkpåburk)
  • Tvätta och lägga håret
  • Ladda inför kvällen med en flarra vin
  • Rota fram klänningen
  • Sminka/klä på sig
  • Party!

Hoppas jag hinner men wtf, klockan är bara 10:19 och bibblan öppnar inte fören 11, så jag kan läsa några chapters i Black House så länge.

Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

nää, det är in pojkvän- hehe
ne, jag bara skojar jag hoppas med knutten är potoshopad! ha en trevlig kväll! Kram

Anonym sa...

haha ja visst :D
tack så mkt :) din är också fin

Anonym sa...

tack för komplisemangen

:D
din blogg ser fett intelektuell ut

:D

Max sa...

I command you to leave this sink, Disk-Demon - Be Gone!!!

Det får bli du som sprutar grönt exorcist-goo på disk-satan, istället för tvärtom!

Linda Blääh hälsar så gott!