söndag 3 februari 2008

Party På Greta's

Igår ca kl 18:00 ringer min lillasyrra Sessa med lite panik i rösten.
-Du måste hjälpa mig! Thomas (mammas make, reds. anm.) är utomlands och morsan vill ut och festa ikväll! Vad ska jag göra??
Detta tycker jag dock är mycket lustigt för jag har till skillnad från Suzie-Q (aka Swoozie aka Sessakabessa aka The Middlest One) varit ute med mamma förr och vet att hon är en riktig rolig partypingla när hon väl orkar.
-Då drar vi ut!! tyckte jag och jag hör samtidigt i bakrunden min andra lillasyrra (det kryllar av dom) Vega (aka Segavega aka Voogie-boogie aka The Tiniest One) skrika i bakrunden något om att hon OCKSÅ vill följa med och att det inte är RÄTTVIST att inte hon föddes lite senare och därför är för liten att hänga med och många andra ganska töntiga fjortisklicheér.
Mamma och Sessa skrattar rått åt henne, sprutar på sig lite parfym och lämnar Vega ensam hemma en lördagkväll, bara hon och spritskåpet kvar. (Att morsan aldrig lär sig.) (Påminn mig att berätta om Vodkan Som Frös Till Is julen -06, det trodde hon att hon skulle komma undan med, lilla Vega-biten.)
Iaf, även jag gör mig Fabulous (vilket för min del innebär skrik & panik i duschen, framför sminkspegeln & garderoben) och så drar jag iväg.
Vi träffas på valand, går runt och försöker komma på bra ställen att ta vägen (rockbaren NEJ, inte med morsan, hon hade hatat musiken och volymen) och bestämmer oss för Greta's because why the hell not liksom.
Sessakabessa ska ta ut pengar och trycker fel kod tre ggr så kortet försvinner, det gamla knepet, där slapp hon betala för sig själv hela kvällen. Smart.

The sum of the kardemum är att vi hade en galet rolig kväll, dansade oss svettiga, drack på tok för mycket och sedan, väldigt väldig sent hamnade jag vid järntorget (själv, vilsen, full och på väg till en beryktad efterfest som hade somnat av) och blir tvungen att ringa Ellen och tigga mig till en sängplats. (Sorry Ellen!!!)

Nu ska jag se på film och dricka resorb.
Hej!

Inga kommentarer: