torsdag 14 februari 2008

Mwahahahaaaaaaa

Det suger att vara vuxen.
Det slog mig igår när jag kom hem till min lägenhet och möttes av städning som skulle göras, räkningar som har skjutits upp, mat som skulle lagas och katter att torka rumpan på.
Men.
Jag var senare på dagen på väg hem till Magnus och kände ett sådant enormt sockersug att det nästan svartnade för ögonen. Jag stack in på Willys och köpte en liten påse lösgodis med mina favoritsorter och började glatt gå vidare.
Jag går över gatan och ser en parad av arvsmassa som kommer gåendes emot mig. Det är en dagisklass som är ute och går, ska antagligen till lekplatsen som ligger i närheten. De har alla små lysande orangea västar på sig och går två och två i ett led och håller varandra i handen.
Jag svingar med godispåsen medan jag går, och ser att ungefär tjugo par miniögon naglas fast vid den.
När dom har närmat sig så jag går alldeles bredvid, öppnar jag godispåsen, rotar runt, får upp en STOR näve, och trycker in i munnen.
Alla barnen fick ögon stora som klot, en slickade sig om läpparna och en liten tjej höjde tankspritt handen mot munnen som om det fanns lösgodis även i hennes näve, alla var som hypnotiserade.
Jag vågade inte kolla på fröknarna för det var ju uppenbart taskigt det jag gjorde, men jag tittade på ungarna, och dom glodde, allihop, på mig.
Det tog all kraft jag hade för att inte säga "MMMMMmmmmmmmm!!!" högt igenom mumsandet.
Efter dom gick förbi kunde jag inte låta bli att fnissa högt och en kille i min ålder som gick bakom dom och som hade sett det hela log mot mig, han tyckte väl också att det för det mesta suger att vara vuxen,
men inte alltid.

2 kommentarer:

Max sa...

Det är mååååååånga som retar sig på barn! Många barn vill man klappa till, lite lätt sådär - en snärtig örfil räcker - speciellt när de är i 14-18 årsåldern och inte kan sitta ordentligt i bussar och spårvagnar, med fötterna på golvet! ;-)
(Oj, en krönika till)


Ditt inlägg är ju ett ypperligt uppslag till en krönika - lite stavningskoll, ordräkning (i ordbehandlingsprogrammet) och några snitsiga tillspetsningar - så är krönikan klar.
Kitty och Caroline kunde inte ha gjort det bättre!

Anonym sa...

Hahah stackars barn :D
Mer kärlek till godis =)