fredag 22 februari 2008

Med i Tidningen!

Eeek!!
Fick detta emailet av Jonas:

Hej Erica!
Såg din blogg på Punkt SE. Det var som fan! Då kan du ju titulera dig
"publicerad krönikör" i en av Sveriges största tidningar. Är det månne
de första stegen på en författarkarriär vi bevittnar? Keep up the good
work.

Jag hade ingen aning om detta!!
Otroligt kul, nu jävlar ska sverige tas med storm ;)

Idag blir en skön dag. Klev upp tidigt och ska strax sminka mig och göra mig fin, sen bär det iväg till soc där jag ska fylla i blanketter så dom ger mig pengar att äta mat för *kurr i magen* sen ska jag vandra runt i stan och dela ut CVs till olika butiker som jag vill jobba i, sen är det sushi med pappa som gäller. (Han betalar. I hope. När jag får jobb betalar jag för mig själv.)
Ska ta med mig "Låt den rätta komma in" och "Hanteringen av odöda" av John Ajvide Lindquist som är så tokbra att man nästan svimmar av. (hoppas jag stavade namnet rätt!) Pappa måste få läsa dom, gillar man Stephen King (vilket vi gör båda två) så älskar man Lindquist. (Om man inte blev tappad på huvudet när man var liten eller så...)
Sen ikväll har jag lite olika grejer jag skulle kunna göra, t ex dra på fest hos Robert, hänga med Mg i puben eller kanske kanske vara hemma och möblera om (kom halvvägs igår, hoppas få slut på skiten snart.)
Jag var SÅ DUKTIG och ringde till Ingrids läskiga föräldrar (supersmarta jätteviktiga läkare båda två, men jag har ju känt dom sen jag var tolv...) och krävde att dom skulle komma och hämta alla miljontals med lådor som jag har ståendes i källaren som tillhör Ingrid. Jag gick med på att hålla dom i några månader när hon "bara" skulle iväg ett halvår eller så, men nu har det gått typ ett och ett halvt år (eller mer??) så nu vill jag faktiskt kunna använda min källarskrubb. Det ska bli så skönt att få bort all skit som ligger och skräpar i lägenheten! Jag vill inte slänga det mesta...men inte se det varje dag heller.
Ok, dags att spackla på sig lite beauty, vi hörs!
:D

Inga kommentarer: