torsdag 21 februari 2008

En Skitkul Grej. Verkligen.

Sånt här kul händer mig;
Jag var på arbetsförmedlingen för att uppdatera lite skit o så, hade tid med min handläggare (en stor tjock man/gubbe runt femtiofem kanske) tidigt på morgonen. Jag hade slängt på mig lite kläder som legat på golvet och rusat dit för att komma i tid.
När jag sitter där mitt emot honom i hans kontor känner jag plötsligt, utan förvarning, hur något litet (ingen aning vad det var. Djur? Brödsmula? Dammpartikel perhaps?) biter mig skithårt i bröstet, under BH:n. Jag hoppar högt och piper till, men gubben verkar inte märka något. Vad det än är som bitit mig släpper inte, det gör så ont och kliar så mycket att jag får tårar i ögonen, jag bara måste få bort det.
Min chans får jag när gubben vänder sig om för att sträcka sig efter ett viktigt papper i ett skåp, då kör jag ner handen fort som fan innanför Bh:n och kliar som en galning.
Vet ni vad som hände sen?
Jag fastnar naturligtvis med ringen i BH:n.
I nån liten lös tråd.
Kan inte få upp handen ur tröjan.
Gubben vände sig om och blev nog mist sagt förvånad av synen han möttes av. Jag slet och drog innanför kläderna och det såg antagligen ut som att jag helt plötsligt bestämt mig för att slita av mig mitt ena bröst.
Jag gick därifrån högröd i fejset och tänker från och med nu sköta alla mina ams prylar hemmifrån.

skål på er!

Inga kommentarer: