måndag 23 juni 2008

Livet O Sånt

Den här senaste tiden har jag bott hemma hos magnus, då han är i usa. Jag åker hem varje dag för att mata och vattna katterna och konstigt nog verkar Irma ha blivit superskygg igen, hon springer undan som fan och vågar bara komma fram efter mycket länge, fast det bara är jag. Weird. Jag känner ju ändå att hon och jag har kommit varandra mycket närmre än vad jag någonsin trodde var möjligt, så skygg som hon var från början. Esmis "pratar" konstant. Han sitter och låter, mjauar och yowlar (ni fattar) hela tiden, jag fattar att dom inte gillar att vara ensamma sådär men jag behöver ett brejk hemmifrån ett tag faktiskt. Det är så enormt skönt att inte vara där, inte behöva vistas i min (ännu en gång) skitiga, sunkiga lägenhet. Så fort jag får ett jobb, dvs pengar, ska jag fixa till stället. Nu är ju hyran höjd med 200:- vilket inte är ett problem nu när jag får hjälp av soc, men när jag ska betala den själv vet jag inte om jag vill betala 3956:- för den lilla ångestlådan som jag bor i. Mamma nämde idag att hon skulle hjälpa mig prata med tanten som äger stället så jag kanske kan byta till något annat, mindre centralt, mindre dyrt. Jag behöver verkligen inte bo så nära stan som jag gör. Jag åker buss överallt, jag kan lika gärna göra det från nåt ställe lite längre bort. Att jag betalar för det "fantastiska läget" gör mig bara förbannad. Mysigt att vara nära magnus och Rotary såklart, men jag tror min lever skulle tacka mig om jag inte bodde två sekunder från en pub. Iaf, så här ser min supertråkigaångestladdade vecka ut:
måndag- gå till soc, gå till arbetsförmedlingen och anmäla mig till alfakassan, cecilia kl 18.15 istället för 14.30
tisdag- träffa mamma 09.50 och få lite stålar till en arg räkning, cecilia kl 17.15 istället för kl 13.00
onsdag- träffa mamma samma tid och få den andra hälften av argaräkningenpengarna, rondellen kl 13.00 och träffa en tant från typ nåt ställe som hjälper en "sanera" ens räkningar om man är arbetslös eftersom jag får mer räkningar varje månad än vad jag får pengar och sen....sen....TANDLÄKAREN *skriiiiik* som ska sticka en massa sprutor i munnen på mig och fixa min onda, trasiga tand som får hela mitt huvud att dunka (skönt att slippa det men jag hatar, I repeat HATAR tandläkare)
torsdag- städa hela lägenheten på riktigt eftersom morsan ska droppa förbi senare och hjälpa mig slänga upp en tapet
fredag, lördag, söndag- inte göra ett skit medan mina polare som har cash är ute och festar eftersom jag är pank......som vanligt.....fy fan.
Ååå va kul.
Sen är det ju myspys att dom flesta jag känner glatt drar iväg till roskilde, roskilde som är min enda ljusglimt på hela året, my baby, my one true love. Jag sörjer att jag inte ska med. Hade verkligen behövt dra dit, ha lite kul, släppa allt jobbigt hemma för tio dagar av fun fun fun. Men inte i år, inte för mig. Snyft.
Ja, ja, så är det med det. Nu måste jag TVINGA mig själv i sängs om jag ska orka upp tidigt imorgon...upp och iväg till soc, ångestens headquarters. Nej förresten, det är ju arbetsförmedlingen, men dit ska jag också.
Hurra.

2 kommentarer:

Rasmus sa...

Vet inte om det var fredag eller lördag, men Bobban skulle ju ha fest (iaf sa han det i lördags). Fest = så billigt det kan bli utan att sitta ensam och läsa en bok (eller att gå på fest i Frankrike, där man alltid får gratis sprit av värden och lite snabbmakaroner innan fylleslaget börjar).

Erica sa...

Ska robert ha fest? Kul, det brukar ju bli roligt det där. Har inte snackat med honom på ett tag, inte sen fredags när jag däckade ute på gräsmattan :D Tror du jag blev förkyld? Japp, det blev jag.