onsdag 11 juni 2008

Det Här Är Sjukt!!


En sjuk, känslolös skitstövel till gubbe som heter Guillermo Vargas Habacuc har skapat "konst", dvs han hittade en hund på gatan, band fast hunden i ett rep och lät hunden svälta till döds som en utställning, i ett konstglleri, framför dussintals besökare.
Det är sinnesjukt att han får göra så här och att ingen reagerar. Ännu sjukare är kanske att the Visual Arts Biennial of the Central American tycker att det här är lysande konst och vill att han ska göra om det igen, vilket han kommer att göra om ingen stoppar honom.
Som tur är finns det vettigt folk som ser hur horribelt detta är och har startat en namninsamling för att stoppa att Habacuc. 1371123 har redan skrivit på, inklusive mig själv och jag vill att du också gör det. http://www.petitiononline.com/ea6gk/petition-sign.html är länken, gå dit och skriv på nu!
Det finns även en grupp på facebook, jag uppmuntrar alla som har fb att joina den. Ni kan hitta den bland grupperna på min profil.


P.S. Nu har jag surfat runt lite på nätet om det här och det verkar vara oklart om det här är en hoax eller inte, men jag tar inte bort detta inlägg ändå, ifall det är sant.

1 kommentar:

Max sa...

Det första som slog mig var att det måste vara ett hoax... som du skrev längre ner. Vi får hoppas att så är fallet!

Är det på riktigt, så måste ju fanskapet stoppas!!!


Supersushi på fredag? Samma tid och place?