torsdag 5 juni 2008

Hata

Jag HATAR att seven nation army (låten med the white stripes för er som inte vet) har blivit en hit bland bratsen och fjortisarna på stan.
Dessa vagnar/bussar/lastbilar med studenter som åker runt nu i studenttider krämar på den HELA TIDEN och det är skitjobbigt. Alltså, jag vet att låtfan tillhör alla (döh) men det är sättet dom diggar det på som jag inte pallar. Ingen kan texten utan sjunger med i själva gitarriffet och så stänger DJn av ljudet ibland så alla kan vråla WÖÖÖÖH-WÖÖH-wööh-wöh-wöh-WÖÖÖH-WÖÖÖÖÖÖHHH.
Jag blir tokig.
Inte en enda brats hade diggat resten av plattan, eller ens vågat erkänna det om dom hade det.
Jag har två T-shirtar med WS på och har man på sig en sån och går förbi Valand eller excet får man garanterat en wööh-wööh-wöööh melodislinga efter sig.
Träffade en dryg tjej i rökrummet på rockbaren som gled fram o klagade på mig för att hon var så trött på "brudar som bara diggar ett band pga deras största hits" och pekade på min T-shirt. Det är DÅ man vill ha den där tatueringen på ryggen. ÅÅhh vad jag önskade att jag skaffat den tidigare, att jag hade den nu så jag kunnat dra upp tröjan o bara "Här. Kolla. Tror du fortfarande att jag inte hört mer än seven nation? Jag har nålat in dom i skinnet. Har du gjort det? Nähä, men keep on walking, då." Typ.
För så mycktet betyder dom för mig. Det är väl därför det smärtar mig när snorungarna där ute vrålar med.

det var allt för nu ;P

Inga kommentarer: