måndag 6 augusti 2007

Bloggberoende, Jag????

Jag fattar nu, efter en tids kritiskt lyssnade på andra bloggare, vad det menas med bloggberoende. Jag har aldrig varit en sån som skriver mycket, jag har dokumenterat i dagböker dag för dag vad jag har gjort men inte i syfte att andra ska läsa det.
Nu, ca. fyra dagar in på denna blogg, känner jag nån slags pervers njutning av att se det jag skriver, i text, on the net. Jag upplever att allt jag tänker och tycker, vill jag skriva här, och jag får lägga band på mig själv så att inte tråka ut er, min trogna publik (asgav).
Några saker jag måste kommentera; jag kollade på Koloniområdet Iris som går på kanal 4+ idag, där skulle programledaren hjälpa en småbarnsfamilj att klippa gräset sådär lite sommar-mysigt, men han fick inte igång gräsklipparen.
Då frågar han familjens två barn, en på fyra år och en på ca. två år om hjälp lite skojjsigt sådär, ungen på max två år (som har blöjor på sig) stapplar fram som småbarn gör, pekar glatt på först en knapp och sen på en annan, och FÅR IGÅNG GRÄSKLIPPAREN. Föräldrarna ler stolt och tycker deras barn kan mycket. OJ va bra att ungen kan få igång gräsklipparen!!! Är det ingen annan som reagerar på detta mycket farliga faktum , att bebisen i familjen kan dra igång ett livsfarligt verktyg som kan kapa av diverse viktiga kroppsdelar !?! Men icke, föräldrarna log bara stolt. Mystiskt.
Sen en annan grej, jag har plöjt igenom farsans blogg (www.burgundymist.blogspot.com, sjukt värt att slösa lite tid på) som en slav, man fastnar så jälvla lätt!! Där skriver han bla a om denna iq-befriande reklam för en pan-pizza med extra fiber, du vet den som det är två kids som sitter i ett rum och killens morsa msn:ar honom och säger att det finns pan-pizza i frysen, båda ungdomarna kutar ner till köket för att käka, och när dom visar närbilden på pizzan säger killen "fett med fibrer!!!" HAHAHAHAHA Ja!!!! Det är såklart just fett och sen lite, lite fibrer man får om man äter den! Det har jag aldrig tänkt på, men fan va sant!! Sjukt skönt observerat, farsan, cred!!
Nä, nu skall här sovas, har en ljuvlig dag i skoaffären framför mig imorgon.
Höres!!

1 kommentar:

Max sa...

Ahaaaah! du hittade den grejen, fränt!
Idag skall du få fett med fisk, har jag hört, through the grapevine.

Keep up the good work, E!