onsdag 1 augusti 2007

Bara Två Dagar Kvar

tills helvetet brakar loss igen.
Nu har man haft semester i fem veckor. Jag visste att det skulle gå fort, men så HÄR fort var jag inte beredd på. Plus sug-faktorn i att jag fick ligga på sjukhus i två värdefulla dygn, tack, infektuösa diareé bacill. Tack så mycket.
Snart åker jag där igen, på spårvagnen på morgonen, samma gamla tråkiga knarriga väg som alltid, på väg till samma gamla tråkiga, knarriga jobb, där jag ska stå på mina gamla knarriga ben o sälja SKOR (läs med den djupaste känsla av hat du kan mana fram i rösten, eller om du inte sitter och läser högt för någon, tankarna).
Där ska jag stå o blänga hatiskt på varenda kund (och med det menar jag att jag ska le och önska dom välkomna och genast sätta igång o slicka röv) medans jag planerar deras långsamma död. Jag ska sprida mitt hat för mänskigheten med varenda förpackning skökräm jag säljer, varenda stödstrumpa jag får trä på. So be it.
En sak till, fick reda på i förrgår att cheferna mina har anställt en tjej i min ålder, med långt svart hår (som jag), som heter mitt namn. Ska dom börja samla eller? Räcker det inte med en? Lärde dom sig inte av deras första misstag?
Är hon snyggare än mig ska hon dö.

Innan dess får det bli lite roligheter. Har gått omkring som en sjukhus-zombie i mina sexiga ner-nysta mysbrallor, håret......vill jag inte tänka på just nu och fejset är inte att leka med. TUR att man föddes som tjej och kan öppna en burk spackel o klafsa på, så man blir snygg som en natt på nolltid. Typ. Ska äntligen träffa min underbara pojkvän efter en period av att vara för äcklig för att träffa någon överhuvudtaget.
stay tuned!

1 kommentar:

Max sa...

Jag förnimmer en svensk (fast egentligen mer amerikansk - ändå) Al Bundy här! ;-).
Jaah, det är hårt att vara salesman - Jag minns när jag stod bakom Musikbörsens pisstrista, avlånga disk och sålde plektrum och strängar till Göteborgs intelligensia - en vettig figur på 100 morons!

Men jag fick uppleva "that magic - shrink me to nothing- moment" när två mongos som kallade sig för "Ace of Base" av alla namn, kom in i butiken och skulle köpa sig varsin synt... Vi har en idé! Sade dom...

Det skulle du bitit i, Skoförsäljerska där! :-D