måndag 26 oktober 2009

Komma Igång

Fan (ursäkta), jag kommer ingenvart med boken. Jag har så många bra idéer men det blir aldrig av att jag sätter mig ner och skriver.
Jag hittar på en massa ursäkter för att skjuta på det, som att det är oinspirerande att sitta i köket och skriva (sant) och att jag borde vänta tills jag har en laptop jag kan ha i knät i sängen i storarummet. Där jag kan se mig omkring och skriva ner allt som kommer till mig. Här ute... pffft. Men, det är ju bara en ursäkt. Jag skulle kunna, om jag bara inte var så rädd för att "faila", för det vore så tråkigt att göra det, kunna skriva lite varje dag. Men jag gör det inte. Det är som med disken. Boken är som disken. Uhghh...

Andra saker som är som disken:
  • Tvätten. Uuhhhgggg.... sortera... tvätta... vika... Men jag ska inte överdriva. Jag gillar faktiskt att tvätta ibland. Och det är inte så farligt, det är bara att jag vet att när det är tvättat så ska jag få plats med allt nånstans...
  • Städa. *spyr* Men det vet ni.
  • Sortera bort i skåpen i hallen och köket. Inte så svårt, men det blir fan aldrig gjort.
  • Sy en groda till Martin och en till Rotary. Det här är inte jobbigt alls, det är bara att det tar sån lång tiiiid. Jävla grodjäveln (ggr 2!) är stor och blir aldrig klar.
  • Matlagning. Urk. Orka.
Kommer jag på något mer så lägger jag till det.

On a happier note, jag har hittat både min ipod och min ring. Skönt! Den ena låg under sängen och tryckte, den andra dök upp. Nu ska jag fortsätta att fightas med håret. I will not give up first!!

:F

Inga kommentarer: