söndag 15 mars 2009

Vi tycker så olika

Ok, jag vet att alla tycker olika, det fattar jag, men det är så konstigt att man kan få två helt olika intrycka av samma ställe till exempel.
Så här skriver Karro (en väldigt cool trevlig tjej som jag känner lite vagt och som är polare med magnus) i sin blog om Rockbaren; "när jag nån gång ska gå ut och göra stan så är det sista stället jag vill hamna på Rockbaren. Jag vill liksom inte omge mig av blonderade tjejer med tribaltatueringar som är som några slags hangarounds till hardcore superstars roddare. Och jag vill inte höra sweet child o mine och se killen med långt hår och bandana gå bananas på dansgolvet. Jag slipper gärna tjejerna med urringade kortkorta klänningar som dansar på bardisken också."
WHAT???
Blonderade tjejer? Where? Varför ska inte killen med långt hår och bandana få dansa lite till sin favoritlåt? Tjejer med urringade kortkorta klänningar hänger väl mest på typ nivå och valand och andra hellholes? Dansar man, eller ens försöker dansa på bardisken (vilket jag aldrig sett någonsin på de sju åren jag hängt där) skulle man bli utslängd direkt!
Jag gillar Rockbaren för att man får vara sig själv. Jag som gärna klär mig i star wars tröja eller white stripes t-shirt passar in lika bra som martin i sin icke-svarta icke-rock tröja, killen som alltid klär ut sig till tjej (and looks damn good) passar in lika bra som den något vilsne 45 åringen i skjorta och slips. Ingen dömer någon annan. (Självklart finns det assholes var man än är men dom är inte många.) Man kan digga till skitbra rockklassiker som man mår bra av att höra istället för ännu ett obskyrt band som ingen hört talas om...
Men så är det. Vi tycker alla olika, och det är helt ok. Min enda poäng med det här inlägget är att försvara en kär gammal vän.
Don't go changing, Rockbaren.
Och kudos till Karro för en mycket välskriven och fin blogg, även om jag inte håller med om allt när det gäller utelivet kan jag känna igen mig i mycket hon skriver.

Inga kommentarer: