söndag 15 mars 2009

God Morgon!

Sitter här och skriver "tidigt" på morgonen, jag har stora planer för dagen!
Idag SKA jag städa köket.
Jag ska även ta en promenad till farmor vilket jag inte fick gjort igår och hämta lite bröd som hon köpt åt mig. Sedan tvätta håret och kanske fixa lite mat till mig och Mg ifall han kommer hem till mig ikväll. Ska även tracka ner Tobias och försöka få tillbaka min mobil, men då gäller det att Mg kommer förbi så jag kan låna hans flöniflön (dvs mobil)...
Jag har en del bilder att lägga upp, dels från pappas spelning på jazzhuset och några andra...
En rejäl cyckeltur är också på agendan inklusive en intensiv workout som jag följer på youtube och ska ge en platt mage på tre veckor... Det kanske den gör men då måste man ligga i varannan dag, och jävlar vad seg jag är! Jag vill inte låta som en modebloggare som bara skriver om vikt och kläder men jag tror att vilken tjej som helst skulle hålla med om att det är skönt att känna sig nöjd med sig själv oavsett vilken storlek man är, vilket jag inte är just nu. Men wtf, det hade kunnat vara värre!
Jag tror att det som drar ner mig mest just nu är att jag liksom inte känner det där lilla extra, det där "piffet" som sätter språng i stegen och ett leende på läpparna.
F ö klarade jag av en hel utekväll i fredags i ett par klackar, wee! Skulle dock aldrig få för mig att gå i heels till vardags, en sån tjej kommer jag aldrig att bli! Plus att jag blir så himla lång då...
Laddade ner filmen Marie Antoinette igår, lordie lordie vad bra den är. Har du inte sett den, GÖR DET! Blev lite sugen där ett tag att börja rocka kläder i neonrosa och Tiffanyblått men det gick över, lol. Jag vet liksom inte riktigt vilka färger jag passar i, svart antar jag, men det gör väl dom flesta, brunt kanske... men rött? Njää... Blått? Nope, don't think so, orange? NEJ!
Det är så himla sant att man blir snyggast i kläder man känner sig bekväm i, inte hur dom ser ut. Jocke skrev en kommentar på en bild från Rockbaren "Erica såg väldigt fin ut ikväll" (typ nåt sånt skrev han, och gissa om jag blev förvånad, Jocke brukar inte direkt dela ut komplimanger) där jag har på mig Mg's gamla svart-blåa randiga tröja, modell större, modell kille. Men jag kände mig skönt avslappnad, inte sådär hemskt som när man har på sig något som kräver konstant viligence (t ex en mycket kort kjol (när hade jag på mig det senast, lol! Never typ!) eller något lite urringat...). Vänta jag ska hitta bilden och tillhörande text...

Ok att det är den eviga pussmunnen igen men ni fattar looken. (Att jag inte kan sluta med pussmunnen! Men det har nog väldigt mycket med min kameraskräck att göra.)
Tillhörande text: "Erica var så snygg i den topen.var köpte du den erica...jag kom just på att den är blå..förbjudet!!!" Jag svarade; "Snodde den av Magnus" Jocke: "Fy Fan, härmed är jag bög" lol!
Tack Jocke.
Nu ska jag sluta skriva om detta, vill inte framstå som galet ytlig. Men jag hoppas att ni som känner mig väl vet att jag inte är det.
På tal om det (äh jag rantar ett tag till), minns jag från min ungdom att alla tyckte att jag kunde vara utseendesfixerad och ytlig för att jag tog så lång tid på mig att göra mig i ordning, dvs sminka mig. Jag fattar det inte, men folk verkade på allvar tro att jag stod framför spegeln och typ beundrade mig själv i timmtal. I verkligheten tog det så lång tid för att jag kämpade med mina inre demoner, grät en skvätt ganska ofta, sminkade mig, slutade med att jag skrev "ugly pig" med kajal i ansiktet, fick tvätta av allt och börja om, känna mig ful och misslyckad, hata hata hata, bli skitledsen för att mitt ena ögonlock hänger mer än det andra och gjorde det omöjligt att få till nån slags snygg ögonmejk, försöka ändra mitt utseende med olika skuggningar och misslyckas, täcka för mina mörka ringar under ögonen osv osv. Jag hade det HEMSKT när jag var tja...när började man sminka sig? 14, 15? tills jag fyllde ungefär 21 22 nånting och insåg att det viktigase var att jag tyckte om mig själv och att utseendet inte styr vad folk tycker om en (till en viss grad). Och även då (och nu) måste jag påminna mig om det.
Det är absolut bara något jag vänder mot mig själv, jag tycker t ex att Ellen, som inte brukar bära smink (vilket jag inte ens märkte, jag tänker ju inte på det) ofta om inte alltid ser jävligt snygg ut, eller Anna, som inte är så nöjd med sin kropp (har jag uppfattat men correct me if I'm wrong och det borde jag vara) fullkomligt strålar av skönhet osminkad eller ej.
Sen är det ju väldigt frustrerande att inte bli tagen på alvar när det gäller detta. Man är en kliché (spellcheck?) om man är en brud som "ser bra ut" och har problem med sitt utseende. Jag kan förstå det, visst, när jag hör nån toppbrud klaga kan jag tycka "men va fan var nöjd och glad med det du har" men ändå lyckas hjärnan inte koppla det till en själv. Tragiskt, ja, svårt att ändra, ja.
Ok, nog om detta, när jag väl sätter igång att skriva är det svårt att sluta. Sorry för ytligheten.

Jag lyckades precis peta till Mg på benet så han hoppade flera meter, kul. Han tog det bättre än vad jag hade gjort. Grounds för divorce att bli väckt så, sorry bebe!

Snusandet istället för cigg går bra kan jag säga! På vardagarna altså, när det vankas öl är det omöjligt att inte smoka. Jag försökte i fredags men jag gillar hela grejen att gå ut ett tag, andas lite kall luft och vakna till, komma ifrån den höga ljudnivån. Det är också skönt att dra ut själv och samla sig lite, om nån fällt nån kommentar eller sagt något som man stör sig på är det väldigt lugnande att dra ut och coola ner sig. För att inte tala om alla trevliga prickar man träffar på inne i rockbarens rökrum.

Nja, nu får jag väl lägga ner så jag har nåt att skriva om senare idag. Hittar jag sladden till min kamera lägger jag upp bilder på mitt rena kök :) Ska även tvätta mina läderstövlar som jag tagit fram inför våren och som Irma prompt satte sig och kissade på. Jävla hårboll. Men kramgo är hon, tur, annars hade jag käkat upp henne för länge sen.
Mmm, catsoup.

Later!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du börjar komma igång med träningen :)

Erica sa...

Visst är det? Snart så är jag redo för beach 2009 ;)