torsdag 26 mars 2009

It Liiiiives!!

Jag bankade till min ipod som legat stendöd längst bak i bra-o-ha lådan i ett år skithårt i ren frustration och believe it or not så funkar den nu! Yays! Nu blir det hundra ggr roligare att gå på promenader :D
Ipoden dog en kylig vårmorgon förra året efter att en flaska vodka som Johanna skulle ha öppnat sig i min väska och dränkt allt. Min gamla mobil råkade ut för samma tragiska öde fastän jag febrilt fönat dess innanmäte. Jag sörjer fortfarande.

Ikväll blir det en luuugn hemmakväll med en ny Stephen King bok jag lånat på biblan. The Dark Half heter den och jag gissar på att den är en uppföljare till Stark, som jag inte läst, tyvärr. Omslaget ser lovande ut dock, "Creating George Stark was easy. Getting rid of him won't be" och "George Stark, 1975 - 1988, Not a vey nice guy" står det på den. Mysigt. Plus mystiska svarta fåglar som sitter och tittar helt creepy på en brukar tyda på en bra bok.

Ååh jag behöver papper. Helt vitt papper att rita på, jag har inget nu. Avskyr att rita på linjerat. Det går bort.

Nej, nu ska jag laga middag. Pasta med köttfärssås och en stor heap sallad.

:F

2 kommentarer:

Max sa...

The Dark Half är "Stark" - samma bok. Så, nu skall du alltså läsa Stark.
Stark är den svenska (ganska finurligt översatta) titeln på The Dark Half.
George Stark är ju verkligen "stark" om man säger så.

Erica sa...

Ahaaaaaa.... Det fattade inte jag. Bra dock, jag har velat läsa Stark ett tag. Har läst mer än halva nu, so far so good.