onsdag 5 mars 2008

Stellaluna




Folk har frågat mig varför jag kallar mig Stellaluna på nätet.
När jag var liten och bodde i USA fanns det (och finns nog fortfarande skulle jag tro) en barnbok om en liten babyfruktfalldermus som heter just Stellaluna. Hon var ute och flög med sin mamma när hon råkade släppa taget och trillade ner på marken, där en en fågelmamma hittade henne och tog hand om henne och adopterade henne. Men hon blev retad av de andra fågelungarna för hon såg så konstig ut och gjorde konstiga saker som att inte äta maskar och hänga uppochner när hon skulle sova. Inte nog med att hon bara flög på natten!! Så en dag hittar hon tillbaka till mamman och känner sig äntligen älskad och "hemma". Jag tyckte den var så vacker, jag tyckte Stellaluna var så fin så fin och på den vägen är det!


Stellaluna och hennes mamma

















En riktig Stellaluna, så thöööööööt!! ('Flåt)

Inga kommentarer: