söndag 6 april 2008

Some Shit I Drew

Jag ÄÄÄÄLLLSKAAAAR den tecknade barnserien Beetlejuice (eller skalbaggejuden som Magnus kallar honom). Har älskat både filmen och serien sen jag var liten. I usa visades den varje lördag och söndag morgon och jag följde den religiöst. Den är gjord så att både barn och vuxna kan uppskatta humorn so to this day tycker jag att den är galet rolig.
Idag kännde jag för första ggn på mycket länge en urge att teckna och eftersom jag är inne i en Beetlejuice-phase just nu blev det han. Ska teckna Lydia (hans bästa polare) snart och lägga upp resultatet senare.
Detta blidde det:


BJ sketches


detail


BJ


detail


Här är introt från säsong 1 & 2



Och introt från säsong 3 & 4

God I love it. Nynnar på den låten HELA dagarna. Fan.


Ja just det, jag har blivit med lugg också:

Oj va sliten jag ser ut här. Ja ja.

Godnatt på er!

2 kommentarer:

Max sa...

Men, hur bra tecknar du då? På en skala? Shit - det är ju bara att börja teckna serier och stuff! Saken är biff!
Luggen är klockren!
Btw - det ligger tre härliga filer i din mail - bara så att du vet!

Erica sa...

tack!
filerna har jag lite problems med, ska bjuda hem magnus och se om han kan fixa problemen för min dator vill inte få dom att funka hur jag än gör. jag är säker på att om någon av det manliga könet närmar sig så skärper den sig, det brukar vara så. Eller så finns det nån mystisk tangent som man bara ska trycka på för att lösa hela världens problem. iaf, ska lösa det.