torsdag 17 april 2008

Födelsedagsfest Snart

Jo, så är det. På fredag ska jag ha min fest. Här, i min lilla lägenhet. Hoppas alla får plats. På facebook är det 15 st som har tackat ja, och jag vet att en del bjuder en kompis eller två.
Jag har sån ångest för hur jag ska göra med stålarna, jag har 270:- just nu, en tetra vin och två starköl = ca 70:- till mig på min fest, sen är frågan om jag ska gå ut på fredag överhuvudtaget eller spara den hundralappen så jag har 200:- till klassfesten dagen efter (lördag) så jag kan festa till det rejält (typ) med mina gamla klasspolare (vilket jag vill, och Hard Rock Café är dyrt, typiskt).
SEN är ju frågan vad jag ska leva på tills jag får nya pengar, den 25 ungefär. Visst, jag kan leva utan cigg (but it's a bitch) men katterna måste ju ha mat... Fuck vad trött jag är på att inte ha stålar!! Som tur är blir det väl en del tomburkar efter min fest... kul att vara baglady typ, o panta burkar.
Men men.
En annan sak som är bra är att jag har världens bästa Farmor, som tar med mig ut på shoppingrunda nu när jag är post-birthdaydeppig. Vi letade länge länge och mitt mod föll för varenda omklädningsrum jag stod i, men till slut, på ett nytt ställe som heter Rut m fl (konstigt namn I know) som hade skitmycket (!!) för bra priser (!!) hittade vi (eller, expiditen, actually, jag stod mest o lipade) en skitsnygg svart satin klänning för det ynka priset 299:-. Thank God! Nu har jag en känning till min fest, klassfesten och mammas 50 årskalas. YAY! Vi köpte även strumpbyxor specialdesignade att hålla allt fett på plats (jag KAN inte sluta äta), hårfärg (svart svart svart som min själ :P) och en ansiktskräm som jag behöver (har aldrig ägt en ansiktskräm innan, jag är inte så bra på att vara tjej verkar det som).
Det ska bli så jävla gött att färga håret igen, jag har haft det här råttbruna så länge nu (känns det som) att jag nästan vant mig. Scary!!
Idag var jag på Rotary en snabbis (köpte bara en cider, duktiga flickan) och när jag kom hem (runt 23) var jag tvungen att lägga mig på sängen och bara andas. Jag somnade prompt. Vaknade för en timma sen (kl. halv 4 ungefär) pigg som en gris och har precis kollat färdigt på The Sound of Music (för jag hittade den på nätet och kunde inte låta bli). Nu är klocka två över sex på morgonen och jag ska lägga mig och sova en stund till, sen kl 8 har jag tvättid och måste sortera tvätt...kul. Sen tvätta håret, sova en timma emellan varje tur till tvättstugan, låta håret torka, vakna på riktigt, äta (det ser jag fram emot, nöff nöff), färga håret, lägga upp det på spolar och voila, jag är redo att slöa bort dagen framför datorn o söka tråkiga jobb och kolla på Beetlejuice och glo på gamla filmer... jag kanske borde städa lite extra inför festen också.
Det är så tråkigt att inte kunna dekorera stället, jag har inte ens råd med ballonger! :( Jag har ett gäng gamla Halloweenserpentiner (svarta och orangea) från förra Halloween...kul? Har även en massa fejkspindelnät... men jag tror det kanske skickar fel signaler.
Iaf, ett stort TACK shoutout till pappa för den asbraiga stereon jag fick, I'm lovin' it!! 1000 tack!
Nu ska jag snooza, vi ses!

Inga kommentarer: