söndag 7 oktober 2007

TAPS

Hej på er.
Egentligen har jag noll lust att blogga just nu, men eftersom min dator är cp och stänger av sig själv precis när jag laddat ner tre sköna avsnitt av TAPS från youtube (vilket tar väääääldigt lång tid) måste jag ladda ner dom igen och medans det pågår skriver jag till er.
TAPS står för The Atlantic Paranormal Society och består av en grupp killar (och en tjej) som åker runt och försöker "debunka" påstådda hemsökta ställen. Alltså, typ, någon tror att deras hem är hemsökt, taps kommer dit o försöker hitta naturliga förklaringar till spökeriet. Detta gör att dom är väldigt kritiska, väldigt noggranna och hittar faktiskt ganska ofta svar på vad det är som står bakom "spökerna".
Men inte alltid.
Dom fångar ibland helcrazy shit som ingen (och nu snackar vi skeptiker, dom VILL hitta naturliga orsaker) kan förklara.
Orka gå in på detaljer, är ni intresserade får ni kolla själva, men innan datorn stängde av sig själv såg jag en grej som var så jävla läskig.
Dom var i en.....ööh, vad heter det på svenska....öh..... lighthouse iaf, fyr! Så heter det!
ok iaf dom är två killar med var sin kamera (liten hand-held videokamera) längst upp i fyren. Man ser hela det lilla rummet som är tomt. Mitt i rummet är trappan som leder ner, med ett räcke runt om så man inte trillar ner, är ni med?
Skavise nu blir det svårt att förklara.... here goes; den ene killen (Steve, min favorit) ställer sin kamera på fönsterbläcket så man ser att det bara är dom två i rummet (detta gör han för att mecka med nån sladd som ligger på golvet) man ser alltså HELA det runda rummet, ingen kan ha gömt sig någonstans eller typ bakom kameran och sen går dom ner.
Halvvägs ner (typ tre "våningar" ner) hör dom någonting och riktar kameran uppåt
och

ser
man
hur någon faktiskt lutar sig över kanten längst upp o kollar ner på dem.
Man ser inga ansiktsdrag, men tydligt ett huvud, axlar och två vita händer som håller i räcket där uppe.
Dom skiter på sig, jag skiter på mig, alla skriker o springer.
Det. Är. Inte. Fejk.
Ojojoj.

Nu har youtube hunnit ladda ner ett gäng avsnitt till, jag ska kolla på dom och sen komma tillbaka och skriva lite om vad jag själv har upplevt och varför jag så stenhårt tror på spöken.
Later dudes!

Inga kommentarer: