lördag 1 augusti 2009

Hej!

Tjaha... varför inte skriva lite?

Jag är som för de flesta bekant i stockholm, och gud vad fint det är här. Visst är det nervöst när lyxiga människor går förbi, men husen och färgerna, och vattnet! Jättevackert.
Vi failade att hitta en Grey's american food store (jag vill köpa Bounce, torktumlar"sheets" som luktar härlig nostalgi), den har tydligen stängt här med. Nu är det väl bara i malmö det finns en och dit ska jag väl inte i första taget.

Det känns underbart att vara hemmifrån. Jag har faktiskt varit riktigt glad ända sen jag kom hit :)
Ett stort tack till mamma som åker hem till mig varenda dag och matar och torkar kattrumpa! Fast hon läser ju inte bloggen, så jag får väl.... sy en groda till henne eller nåt.
Det är en plan, att hitta en tygaffär så jag kan köpa en liten tygbit och tråd, nål och mönster har jag med mig.
Risfyllda grodor FTW.

Just nu sitter jag i simon's gigantiska säng och lyssnar på Ghost World soundtracket, hans lägenhet är jättefin och stor, och lykligtvis fylld av böcker. Inga bra böcker dock, mest gamla barnböcker, så jag har hittils läst "Mer om oss barn i bullerbyn", "Nya hyss av emil i lönneberga", "klassfesten" (obeskrivlig fjortisångest) "Mimmi och kexfabriken" (fyller mitt Vivecka Lärn behöv även här) och en fet trädgårdsbok om hur växter förökar sig.
Suck.
Ska ta itu med Pippi ikväll.

Vi var och såg Hally Pottel, den var roligare än väntat. Skrattade högt flera gånger. Tyvärr satt vi bakom en småbarnsfamilj så jag fick stå ut med höga rop i stil med : "Titta pappa en stor gubbe!!" "Vem är det?" (om Harry....) "Titta dom FLYGER!!" "Vad sa han??" :(
Men det var bra ändå.
Simon trodde att han hade bokat dom bästa platserna i hela stället och vi var väldigt malliga när vi skulle gå in (jag iaf) men dom visade sig vara otroligt dåliga.... i ett litet konstigt litet make-out bås där man inte såg något alls. Vi satte oss längre fram.

Så var jag på Pride ja... också kul! (Jag är så bra på beskrivningar...)
Förfest hos en trevlig tjej som heter.... något och har en superfin studentlägenhet nära centrum. Festen var... stor och jag var ganska................ glad kan vi säga, så jag minns bara att vi dansade en massa, och hade galet kul :)

Nu väntar jag på att Simon ska komma hem från jobbet med McDonald's mat till mig, jag kör den nyttiga stilen den här veckan. Ikväll sitta på bryggan och njuta av natten, det ska jag se till.

Jag kommer hem den 8:e för det säger den lilla fjärilen som bor i min bröstkorg att den vill. Jag lyder som vanligt.

Inga kommentarer: