onsdag 14 januari 2009

Shit Pommes

Det här är liiiite läskigt faktiskt;

12-year old McDonald's Hamburger, still looking good

Ok att man inte behöver heta Einstein för att fatta att McDonald's inte är det nyttigaste i världen men det här.......
Jag har ju jobbat där, och jag vet for a fact att ALLA burgare som är äldre än dom ca 7-10 minuter dom får sitta i värmeskåpet (stället där dom ligger och väntar på att serveras ni vet) slängs omedelbart, varför då göra att dom håller i... vad står det i länken...ÖVER TJUGO ÅR??? Inte att man kan äta dom efter så lång tid men mat bör ju mögla, eller? Det är ju bröd och kött FFS! Jag förvarar mitt bröd i frysen för annars är det grönt innan jag hunnit halvvägs igenom en limpa, och kött ska vi inte ens snacka om.
Förklaringen som jag hittat här; " McDonalds has over 33,000 restaurants worldwide. The only way they can make their hamburgers and fries taste virtually the same at every restaurant is by taking the "uncertain variables" out of the food service equation: namely, they replace food (which has a tendency to taste different depending on the season, environmental conditions, and quality) with CHEMICALS, which ALWAYS look, smell, and taste the same."
" Gradually over time. 35 years ago, McDonalds served real hamburgers on real bread. Their milk shakes were made with real milk and sugar... but as their corporation grew (and the complexity of running so many restaurants increased), they had to rely on more efficient means to deliver their products."
"
It's not food. They are chemicals that create the illusion of food. Read Fast Food Nation for a more comprehensive analysis of what McDonalds calls "food" products."
Skrämmande.


Jag är faktiskt lite sugen på att prova själv och köpa mig en burgare, sen spara den tills jag är 45. Instruktioner hur man gör här, tro det eller ej. Vore kul att prova detta och lägga upp bilder på burgaren vecka efter vecka.

Jag kan ärligt talat säga att jag just nu i skrivande stund är väldigt väldigt hungrig (ska handla frukost strax) men inte ett dugg sugen på en big mac, vilket jag aldrig någonsin i hela mitt liv tackat nej till innan, inte ens efter filmer om djuren som sätter livet till för en hb. *

Varsågod; en filmsnutt att avsluta det hela med




* vi är boskap, vi har boskap, djur har "boskap" (myror har bladlöss t ex), så är det bara.

Inga kommentarer: