söndag 31 augusti 2008

ÅÅÅÅÅHH!!!

ÅH vad jag hatar reklam!!!
Har ni sett McDonald's nya, han den fula som hänger högt åvanför en djup ravin, han håller fast sig i en utstickande gren med sin vänstra hand och i den högra håller han en låda pommes. Han tittar på stripsen, tittar på sin andra hand som håller honom vid liv, tittar på stripsen, handen. Han vill verkligen käka några goda french fries just nu, because god knows att när man befinner sig i livsfara vill man ju bara käka MickeyDee's. Till slut väljer han ju såklart stripsen över livet, han släpper tag med vänstern och proppar i sig några pommes, faller därav till sin död.
Ok, detta är så dåligt, lamt och idéfattigt att jag inte kan fatta att en av världens största varumärken har betalat någon för denna svinkassa reklam, men det är inte det som stör mig. Sånt är man ju ändå van vid. (Sett Coca Cola Zero reklamen, någon? Break up, like it SHOULD be! Mmm, precis.)
Det som stör mig är:
LYFT DIN HÖGRA HAND OCH ÄT STRIPSEN DIREKT UR LÅDAN DIN OÄNDLIGA IDIOOOOT!!!! Måste du använda två händer till att käka pommes??? Han bara "Ååhh, om ändå jag hade en sån där... såndärra vahettere... böj grej i armen... armbåge så jag kunde föra födan mot käften, men nån sån har jag ju inte, inte alls...". För lådan mot munnen, öppna munnen, slut läpparna runt de strips som hamnar i munnen, tugga i dig. Använd baksidan av handen, lådan, axeln mm för att få i dig dom om detta är för svårt! Även en hjärnskadad, hungrig chimpans skulle klara detta.
Hur dumma tror folket bakom denna reklam att vi är?? Sitter inte varenda eviga människa hemma framför tvn och tänker "varför lyfter han inte bara på handen?"
När jag ser den här reklamen känner jag en sån oändlig sorg (och ilska), vi ska vara dumma, vi blir behandlade som idioter av dom som står över oss "vanliga" och vi bara sväljer det, om och om igen.

Inga kommentarer: