söndag 7 juni 2009

Broderi

Nu ska jag ge mig på att brodera! Jag pysslade med det lite när jag var yngre och fann det lite halvkul plus att jag behöver nåt att göra.
Fick tre hela påsar fyllda med tråd av mamma, jag ska sortera alltihop efter färgskalan.
Det blir en del att göra...


Här håller jag på...


Fika emellanåt...


Extreme Cookie Enhance!!!

Smultronfyllning & kaffe är gott

Längre än såhär orkar jag inte ikväll. Red, orange, green står det högst upp men det syns inte.


Jag lägger de färgsorterade trådarna emellan bladen i min anteckningsbok så dom inte blir ihoptrasslade med de osorterade....


...Som lägger beslag på kartongbitarna med hål i.
Suck. Bara 9 plattor kvar...


F ö håller jag på att skissa på ett mönster som jag ska brodera till Martin, han fyller år om ett tag. Lika bra att börja tidigt.
Jag säger inte vad det är ifall Martin skulle surfa förbi här, men det är en del av fyra och jag tror att han blir glad ;)

Hoppas det inte syns vad det ska bli.

Inga kommentarer: