onsdag 14 maj 2008

Tjabba

Det var ett tag sen jag skrev något ... men nu funkar internetz igen.

Idag åt jag min första sommarglass, jag såg för första gången en bild på min farfar (som är otroligt lik dig, pappa, btw, kul!) och åt en väldigt god laxmiddag.

Mer än så händer inte i mitt liv just nu, förutom att jag antagligen INTE får jobbet på akademibokhandeln eftersom de helt enkelt inte har hört av sig. Nääääär ska jag få ett jobb jag trivs med? Jag vill ha ett nu.

Deppigheten ligger som ett tungt moln över mig och dom runt omkring mig. Det är jobbigt att inte kunna vara 100% där för mina polare just nu. Vi behöver stöd av varandra men det är inte lätt att ge när man själv håller på att drunkna i misär. Eller ... misären pendlar, ibland mår jag bra och ibland vet jag bara inte vad jag ska göra med mig själv (insert White Stripes song here).

Saker o ting är ganska risigt mellan mig o morsan nu också, vilket gör att jag egentligen inte har nån lust att vara med när hon fyller år på lördag, men hon fyller ju 50 så jag är tvungen. Även om jag är bitter, arg och besviken på henne förtjänar hon ju en lyckad femtioårsfest så det gäller att dra på sig allt-är-jätte-jätte-bra-med-mig-och -jag-är-hur-lycklig-som-helst masken som börjar kännas ganska olustig att bära. Le åt Thomas som tycker att jag är lika mycket värd som en snigel (men det ska jag en vacker dag skita i, ska ni se). Le åt mamma som tycker att folk som bloggar är dumma i huvudet. Alla i familjen Englund ler sådär åt varandra, med tomma ögon. Det är läskigt.
Hur fan ska den festen gå.
Om jag får vara lite ytlig kan jag ju säga att bara tanken på att klämma i min icke-satisfactory kropp i en liten f-ing klänning inte får mig att räkna dagarna precis. Eller ska man skita i det kanske? Morsan vill tydligen inte att man ska vara särskillt uppklädd, jag kan ju dra dit i trasiga jeans och Star Wars t-shirt så hon har nånting mer konkret att skämmas för mig över. Nä, jag vet, jag ska inte. Det blir helvetesklänningen. Men jag skiter nog i att kamma håret, typ. Whatever.

Nu är klockan 7:33 på morgonen och jag är svintrött, men jag vill inte sova. För om jag går och lägger mig innebär det att jag eventuellt måste vakna upp till en ny, jobbig, grå dag in the life of Erica.

suck.

Enda solstrimman i tillvaron just nu är att jag hittat (efter veckor av intesivt sökande) den kompletta Beetlejuice serien (fyra säsonger, runt 200 avsnitt, hallelujah) på DVD på nätet. 79$ visserligen, men jag hade betalat oändligt mycket mer, och farmor skulle hjälpa mig lite. (Hon hjälper mig med ALLT. Hon är min fairy-grandmother, och bäst.) Jag spenderar hellre min tid i The Neitherworld än i gbg, thank you very much, så det ser jag sjukt fram emot.

Ok mina små grodyngel, puss.

3 kommentarer:

Max sa...

Från ett grodyngel... Halloj GULDKLIMP!!!
Det är en femma och en nolla... jag tycker att du kan skippa 50-årsfesten... faktiskt...
Jag förstår dig så väl ändå, att du medverkar - men håll näsan ovanför vattenytan - ta djupa andetag - bry dig inte - och framför allt KÄNN att du är en egen individ med egna tankar och idéer - dom är värdefulla!
Du är Du och ingen annan - Du kan och vill - Du kommer att lyckas, trots alla misshaps - och om än vägen är jävligt bumpy right now - så blir det snart en yellow brick road, back home - just look out for the man behind the curtain!
(visste du förresten att den filmen (du vet vilken) är "designad" och inspirerad/influerad av "The C:s" - det går att läsa i "the transcripts")... kinda groovy, huh?

Jag tänkte ta med världens bästa farmor och sätta upp en tapet tillsammans med dig, i ditt kök var det, va? - säg vilken dag bara, som passar dig - så kommer vi!

Alltid vid din sida!
Daddy-O

Erica sa...

I love you, pops. Bara så du vet. Ah loves yah. Vi ses på fredag.

Erica sa...

och ja, wiz of oz grejen visste jag! läste om det på hemsidan.... väldigt groovy! Och makes alot of sence, när man vet vad man ska kolla efter :)