lördag 15 december 2007

Ordning och Reda

Fråga mig inte hur det går med hela "komma i form" grejen jag skrev om sist.
Då börjar jag bara lipa.

Jag kan, av någon underlig anledning, inte sova på nätterna längre.
Vet ej varför.
Normalt sett så har man väl sina sömnlösa nätter, eller gånger då dunkudden de lux känns som ett cementblock, eller någon (vaddå jag??) har käkat mariekex i sängen IGEN, men det är annorlunda det jag dabbats av nu.
Jag är svintrött. Ögonen svider, huvudvärken är på g, jag dör om jag inte får sova känns det som, och ändå springer tankarna runt runt runt med träskor på fötterna så det väsnas värre än när grannen ska borra i väggen kl 07:21 en lördagmorgon.
Inte några vettiga tankar heller, sådana där bra då man kommer på den där asbraiga filmen man ville ladda ner men glömt av, eller att "jävlars, började inte jag baka en kladdkaka igår, innan jag fastnade framför dubbelavsnittet av scrubs, visst satte jag på ugnen då? Paniiiik!!!" eller något annan smart.
Inte ens de jobbiga tankarna är där o mal, de där elaka som ger en ångest och requirar minst två koppar te och ett halvt paket cigg och kanske nån rostad macka och lite yoghurt med kalaspuffar och ett par cigg till och lite bränd kladdkaka och kanske något telefonsamtal till magnus mitt på natten så han kan trösta och inte alls tycka att jag borde dränka mig i handfatet.
Nej då, nu är det bara helt meningslösa samtal (jag har haft/borde ha/kommer att ha/ALDRIG tänker ha), jobbiga pinsamma minnen som jag inte kan fatta varför min hjärna ska envisas med att ha på lager, planer för morgondagen jag inte tänker genomföra men väldigt gärna vill ändå, kläder jag förlorat och vill ha tillbaka av avlägsna kompisar från mina tonår (Helen, you bitch, give me back my black slinky supercool favorite sweater at once!) och andra kuliga stuffs som gör att man vill skrika högt.
Nu, till exempel, är klockan 05:25.
Jag får väl köpa Valerina (vad kostar de sa du? Jaha, mer än tre o femtio? SÅ mycket?! Ok, då blir det inget med det) eller försöka lära mig att meditera typ.
Meditera ja, herregud.
Jag har försökt/jag försöker lära mig, men hur 17 gör man för att få käft på rösterna i huvudet egentligen???
Så här låter det:
Mammas röst: Du sitter inte ordentligt med fötterna. Vik in dom!
Farmor: Nej, då blir det slitningar på ledbanden, ligg helst platt på sängen.
Simon: Jag och Erica råkar vara sveriges två lataste människor, lägger hon sig ner somnar hon bums
Farmor: Hon behöver Blütsaft! Stat!!
Buddah: Ta det luuugnt, du gör helt rätt, kolla du ser precis ut som mig
Min onda röst i huvudet: Ja, och du är lika fet! Gris! Hahahaha!!!
Min ganska så snälla röst i huvudet: Håll käft!
Pappa: Det är Lizzizarna som försöker få dig att tappa lugnet, kämpa på!
Mitt hjärta: Jag vet! Jag ska!
Mamma, farmor, magnus: Borde du inte städa istället? Har du sett hur det ser ut här??
Ellen: Skit i det nu! Ring mig så super vi istället!
Buddah: Ohhmmmmmm, oohmmmmmmm, ohhhmmmmmmmm (säg efter mig!)(det funkar!)
Farmor: Det gäller att koncentrera sig! Lika lätt som vad sex gånger åtta är! Kommer du ihåg ramsan för vad sex gånger åtta är? "sex gånger åtta är 48, älska din fästman med måtta......"
Magnus: Det blir INGE med det!!!!
Min onda inre röst: Nä fy fan
Richard Gere typ: Tänk på mig istället......tänk på miiiiiiiiig
Glassen i frysen: Eller på mig!!
Luke Skywalker (på svenska, konstigt nog): Använd kraften! Känn lugnet av The Force!
Jag: Jag ger upp ni vinner! pladdra på hela natten bara! Gört!!
Samtliga: kackel kackel kackel kackel

Ja, ni fattar. Jag orkar inte mer.
Hjälp mig!

Nu är klockan 05:59, jag gör ett till försök.
Godmorgon.

1 kommentar:

Max sa...

Hahahahahaha!!! Du skriver för jävla bra!

Men min röst i ditt huvud har en poäng, faktiskt!

Du har börjat läsa rätt stuff nu vet du, kiss the ancient good nights sleep goodbye!