onsdag 29 april 2009

Vad Blir Det För Mat?

Det blev en potatisgratäng med litvöksbröd och en sallad till.

Min första encounter with en purjolök EVER!! vis:

tur att det stod i kokboken hur man skulle rengöra den. Jävlars vad stor den var då!! Jag trodde purjosar var mindre, fick en chock.
Iaf; Smöra en ugnssäker form och täck med potatisskivor.

Strö över salt, peppar, purjo och ost. Fortsätt så o bygg.

Täck ytan med ost och krydda. Häll försiktigt 2 dl mjök över hela blandningen. Tillsatt nån klick vitlökssmör lite här och där.

225 grader i 45 minuter.

Så här fin blev den! Och jääävligt god om jag får bre lite smör på min egen macka, eller hur Simon?


Irma var med och skulle lägga sig i. Litteraly.


Simon spelar poker medan maten blir klar...


En sallad till


Mmmm, middan' e klar :)


Vi tog en promenad efter maten. Det är ju så himla skönt nu på kvällarna, lagom kallt promenadväder, ska bli ännu skönare när det är riktiga sommarkvällar.
Vi gick igenom guldheden och förbi lägenheten där jag och Ingrid bodde när vi var 17-19 på vår väg till slottskogen. Jag har i princip inte varit där sen jag var 19 konstigt (?) nog, så det var som att ta ett kliv tillbaks i tiden. Kändes jättemärkligt och jag mindes en massa grejer jag trodde jag glömt :)


Vi kom eventuellt fram till slottskogen, gick en runda, orkade inte mer och tog en spårvagn hem. Höjden av lathet? Kanske det. Men det var värt det.

Vi gick ändå 6003 steg, det ni! :P (Fick ju en stegräknare av mamma...)

Det står att det bara är 42 timmar kvar. Yay!


Det var riktigt festivaligt att gå igenom chalmers, full fart på dom. Höga skratt och sång, grilldoft och skål. Otroligt mysigt. Träffade förresten Smurfen på väg till slottskogen, btw.


Trapps.


När vi kom hem igen skulle Irma ha sina rubs.
Fatta att denna mage är gossig att gräva ner ansiktet i!


Ska läsa färdigt S.K's Different Seasons nu, den är skitbra, läs den nu!

:F

Inga kommentarer: